Kandidaten 2017-03-02T19:13:58+00:00

Online Marketeer

Online Marketeer, een functietitel die wij veel voorbij zien komen. Maar, wat eigenlijk nog een heel breed begrip is. Wie zoek je als je het hebt over een online marketeer? Wij kijken als volgt naar het profiel. En is dit wat je zoekt, dan hebben wij waarschijnlijk de kandidaat als in onze database:

  • Digitaal talent die zich vastbijt in de analyse kant van het vak
  • Is dol op Analytics, want daarin worden de resultaten van de inspanningen zichtbaar
  • Heeft verstand van Adwords campagnes en is ook in het bezit van Google certificaten
  • Pluist de zoekwoorden uit en gebruikt deze in het schrijven van SEO teksten
  • Maakt nieuwsbrieven, segmenteert en verstuurt deze en analyseert dan wat er gebeurd
  • Optimalisatie, conversie en leadgeneratie; daar draait het iedere dag om
  • Websites zien er gelikt uit, zijn super vriendelijk en Google smult ervan
  • Social Media kent geen geheimen
  • Online campagnes uitzetten, via o.a. social media kanalen en monitoren
  • Aan de hand van de analyses verder campagnes bijstellen voor nog betere resultaten

Marketing Communicatie medewerker

Deze functie heeft een duidelijke toevoeging, namelijk communicatie. Daar waar marketing zich vooral toespits op de analyse kant, kijkt de communicatie vooral naar hoe de boodschap wordt overgebracht. Dit gebeurt uiteraard voor een groot deel online, maar ook de offline kant is hierin onmisbaar. Dit zijn ook wel de generalisten van het vakgebied.

  • Grote liefde voor het schrijven van teksten
  • Heel goed begrijpen wie de doelgroep is en wat de boodschap moet zijn
  • Naast tekst is ook beeld essentieel om de boodschap over te brengen
  • Vaak de creatieve, conceptmatige marketeer
  • Begint ook met het schrijven van een plan
  • Maar als snel volgt er een planning, het liefst op de muur met post-its
  • Via een SCRUM methode worden korte en lange termijns doelen scherp
  • Onderhoudt de contacten met de pers
  • Schrijft voor persberichten, website, blog, social media
  • En zoekt het contact op zowel intern als extern

E-Commerce Manager

De E-Commerce Manager is onmisbaar in een omgeving waar online handel wordt gedaan. Denk aan de webshops en online verkoopkanalen. Een expert die zich zowel over strategie als operatie buigt is van grote toegevoegde waarde. En laten wij die experts nu kennen.

  • Het begint allemaal met een E-Commerce plan en dat maakt deze persoon
  • Hier draait het om budgetten, input – output
  • Zorgen voor traffic naar de site, middels SEO & SEA
  • Optimalisatie van alle kanalen
  • Conversie, zowel in de shop als op de sites en de app
  • De manager kijkt ook verder: betaalsystemen, logistiek en customer care
  • Nauwe samenwerkingsverbanden met de hele organisatie
  • Kan een team van online specialisten aansturen
  • En is non-stop bezig met nog sneller, slimmer en efficiënter werken

Marcella weet goed waar ze het over heeft en zij heeft dan ook de werving en selectie voor ons bedrijf gedaan. Er is een geschikte medewerker voor ons uitgekomen. Wij bevelen MRKTNG.NL dan ook aan!

Eddy Rensing – Directeur De Heide Smid

Geef jezelf inspiratie en kennis cadeau en meld je aan voor de MRKTNG.nl nieuwsbrief

Wij delen graag onze marketingkennis met jou. Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, nieuwe vacatures en professionals die klaar zijn voor een nieuwe volgende stap.

Laatste nieuws & blog

Nieuwsarchief

 

4 quick tips om je data tot leven te laten komen

27 september 2017|

Het is geen nieuws dat we ons middenin een heuse data big-bang bevinden. Bedrijven zijn steeds meer in staat om op detailniveau informatie te vangen vanuit bijvoorbeeld verschillende (social)media-kanalen of Internet of Things, dit zal de [...]

29 september: Digital Friday Event!

20 september 2017|

29 september is het zover:  Hét digital marketing event van de achterhoek! Dit gratis event biedt een podium aan topmarketeers met eerlijke en inspirerende verhalen. Deze editie praat Hans Molenaar je bij over de veranderingen [...]