Voor veel ondernemers zijn dit onzekere tijden. Vanwege de coronacrisis staan veel organisaties momenteel voor grote interne en externe uitdagingen. De impact van de crisis op onze samenleving en economie is groot en zal ongetwijfeld ook voor jouw organisatie veel zorgen en aandachtspunten met zich meebrengen. Het borgen van continuïteit wordt nu belangrijker dan financieel resultaat en groei.

Om zowel tijdens als na de coronacrisis de continuïteit binnen jouw organisatie te kunnen waarborgen is het belangrijk om juist nu vooruit te kijken en niet achter de feiten aan te lopen. Daarom is dit hét moment om eens goed naar jouw marketing en communicatie te kijken.

De kans is groot dat jouw marketing- en communicatieplannen voor 2020 behoorlijk in de war zijn gegooid. Of wellicht heeft marketing en communicatie nooit echt jouw aandacht gehad, omdat je er simpelweg geen tijd voor had. Juist nu wil je echter bestand zijn tegen de crisis en ervoor zorgen dat jouw organisatie ook na de crisis zo snel mogelijk verder kan met ‘business as usual’.

De huidige situatie dwingt ons om verder te kijken, innovatiever en creatiever te zijn. Hoe gaat jouw organisatie om met marketing en communicatie in tijden van coronacrisis? Is jouw externe communicatie helder? Wat is de juiste boodschap en wanneer communiceer je deze? Maar ook: hoe werk je aan je interne communicatie en hoe houd je je medewerkers betrokken? In veel gevallen hoef je je marketing- en communicatiestrategie niet drastisch om te gooien. Wel is het goed om te anticiperen en waar nodig de focus van je marketing- en communicatieactiviteiten anders te plannen en/of in te richten.

Flexibele marketing- en communicatieondersteuning
In een onlangs gepubliceerd artikel van Marketingfacts.nl wordt bevestigd dat dit hét moment is om te investeren in content. Het is belangrijk om, ook gedurende een crisis, je verhaal te kunnen blijven vertellen. Door te investeren in je marketing en communicatie zorg je ervoor dat je ook op de lange termijn niet stil komt te staan, maar vooruitkijkt. Door juist nu professionele marketeers en communicatieprofessionals in te zetten zorg je ervoor dat jouw organisatie ook in onzekere tijden zichtbaar is en klaar is om de concurrentiestrijd aan te gaan wanneer de coronacrisis voorbij is.

Kan jouw organisatie juist nu wel wat hulp gebruiken op marketing- en communicatiegebied? Bij MRKTNG.nl delen wij graag onze netwerken, kennis en expertise met jouw organisatie! Wij helpen je graag aan flexibele marketingondersteuning, bijvoorbeeld op strategisch marketinggebied of door middel van content- en digital marketing.

Onze flexibele marketeers en communicatieprofessionals denken graag op afstand met je mee en zijn per direct beschikbaar vanaf 1 uur tot 40 uur per week, zonder contractuele verplichtingen!

#durftedelen
In deze onzekere periode is het fijn om met iemand te kunnen sparren over (online) marketing en communicatie. Als we kennis en netwerk delen liggen betere oplossingen binnen handbereik. Wij brainstormen graag met je mee over jouw aandachtspunten. Gewoon door het delen van onze netwerken, kennis en expertise, omdat juist in deze periode #durftedelen een bijzondere lading heeft.

Neem contact met ons op via onderstaande gegevens voor een virtuele kop koffie!