Wat je als digital marketeer over de AVG/GDPR moet weten

Wellicht komt het je bekend voor als datum: 25 mei 2018. Op die datum treedt de nieuwe privacywetgeving in werking, beter bekend als “algemene verordening gegevensbescherming” (AVG) of internationaal als “general data protection regulation” (GDPR). Veel organisaties zijn intern een stapsgewijs traject gestart om compliant te worden aan deze nieuwe wetgeving. Welke praktische consequenties heeft deze flinke beteugeling van data uitwisseling en de toegenomen controle van de eindgebruiker hierop? In dit artikel van Marketingfacts beschrijft Daan Loohuis de voor een marketeer meest relevante aspecten van de AVG/GDPR.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

2017-10-25T15:32:51+00:00

Geef jezelf inspiratie en kennis cadeau en meld je aan voor de MRKTNG.nl nieuwsbrief

Wij delen graag onze marketingkennis met jou. Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, nieuwe vacatures en professionals die klaar zijn voor een nieuwe volgende stap.

Laatste nieuws & blog

vrijdag 26 april: Digital Friday Event

14 april 2019|

In the war on talent die op de arbeidsmarkt gaande is, is een goede samenwerking tussen beide disciplines, HR en marketing, een must. Maar, weet jij je collega te vinden en zitten jullie wat dit [...]

Diploma op zak?

19 juli 2018|

Diploma op zak? Ga samen met ons op zoek naar waar je hart ligt en vervolgens naar de baan die bij je past. Bij MRKTNG.nl vind je de mooiste marketing- & communicatiejobs bij prachtige bedrijven in [...]