Wat je als digital marketeer over de AVG/GDPR moet weten

Wellicht komt het je bekend voor als datum: 25 mei 2018. Op die datum treedt de nieuwe privacywetgeving in werking, beter bekend als “algemene verordening gegevensbescherming” (AVG) of internationaal als “general data protection regulation” (GDPR). Veel organisaties zijn intern een stapsgewijs traject gestart om compliant te worden aan deze nieuwe wetgeving. Welke praktische consequenties heeft deze flinke beteugeling van data uitwisseling en de toegenomen controle van de eindgebruiker hierop? In dit artikel van Marketingfacts beschrijft Daan Loohuis de voor een marketeer meest relevante aspecten van de AVG/GDPR.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

2017-10-25T15:32:51+00:00

Geef jezelf inspiratie en kennis cadeau en meld je aan voor de MRKTNG.nl nieuwsbrief

Wij delen graag onze marketingkennis met jou. Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, nieuwe vacatures en professionals die klaar zijn voor een nieuwe volgende stap.

Laatste nieuws & blog

Diploma op zak?

17 juni 2019|

Diploma op zak? Ga samen met ons op zoek naar waar je hart ligt en vervolgens naar de baan die bij je past. Bij MRKTNG.nl vind je de mooiste marketing- & communicatiejobs bij prachtige bedrijven in [...]

Next Digital Friday: 5 juli

11 juni 2019|

Voor veel bedrijven wordt het steeds moeilijker om te blijven bestaan. Door de Coolblue’s, Bol.com’s en Aliexpress’en van deze wereld wordt het steeds lastiger voor jou om je doelgroep te bereiken. Op Google is maar [...]