Wat je als digital marketeer over de AVG/GDPR moet weten

Wellicht komt het je bekend voor als datum: 25 mei 2018. Op die datum treedt de nieuwe privacywetgeving in werking, beter bekend als “algemene verordening gegevensbescherming” (AVG) of internationaal als “general data protection regulation” (GDPR). Veel organisaties zijn intern een stapsgewijs traject gestart om compliant te worden aan deze nieuwe wetgeving. Welke praktische consequenties heeft deze flinke beteugeling van data uitwisseling en de toegenomen controle van de eindgebruiker hierop? In dit artikel van Marketingfacts beschrijft Daan Loohuis de voor een marketeer meest relevante aspecten van de AVG/GDPR.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

2017-10-25T15:32:51+00:00

Geef jezelf inspiratie en kennis cadeau en meld je aan voor de MRKTNG.nl nieuwsbrief

Wij delen graag onze marketingkennis met jou. Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, nieuwe vacatures en professionals die klaar zijn voor een nieuwe volgende stap.

Laatste nieuws & blog

Nieuwsarchief

 

Data, data en nog eens data!

15 januari 2018|

We hebben de afgelopen jaren gezien dat door nieuwe technologieën, media en toepassingen er nieuwe bedrijven zijn ontstaan. Mensen en dus markten veranderen. Koopgedrag, de zogenaamde buyers-journey, wordt complexer. De smartphone zorgt ervoor dat we [...]

Wat je als digital marketeer over de AVG/GDPR moet weten

25 oktober 2017|

Wellicht komt het je bekend voor als datum: 25 mei 2018. Op die datum treedt de nieuwe privacywetgeving in werking, beter bekend als “algemene verordening gegevensbescherming” (AVG) of internationaal als “general data protection regulation” (GDPR). Veel organisaties [...]