Wat je als digital marketeer over de AVG/GDPR moet weten

Wellicht komt het je bekend voor als datum: 25 mei 2018. Op die datum treedt de nieuwe privacywetgeving in werking, beter bekend als “algemene verordening gegevensbescherming” (AVG) of internationaal als “general data protection regulation” (GDPR). Veel organisaties zijn intern een stapsgewijs traject gestart om compliant te worden aan deze nieuwe wetgeving. Welke praktische consequenties heeft deze flinke beteugeling van data uitwisseling en de toegenomen controle van de eindgebruiker hierop? In dit artikel van Marketingfacts beschrijft Daan Loohuis de voor een marketeer meest relevante aspecten van de AVG/GDPR.

Klik hier om het volledige artikel te lezen.

2017-10-25T15:32:51+00:00

Geef jezelf inspiratie en kennis cadeau en meld je aan voor de MRKTNG.nl nieuwsbrief

Wij delen graag onze marketingkennis met jou. Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen, nieuwe vacatures en professionals die klaar zijn voor een nieuwe volgende stap.

Laatste nieuws & blog

Just don’t!

14 maart 2018|

  Vele blogs beginnen met het beschrijven van tactieken die je moet toepassen om op te vallen tijdens een sollicitatieronde. Helaas blijven de bad habits daarbij buiten beschouwing. Wij hebben onze recruiters gevraagd naar de [...]

Grip op de millenials!

27 februari 2018|

Ze zijn nu tussen de 20 en 35 en groeiden op in een wereld waar in principe alles mogelijk is. Onder het motto ‘Sky is the limit’ ontdekken zij de wereld om hen heen en [...]